Lämmintä joulua kaikille blogissani vieraileville!
Tämän ikimuistoinen joulukuukauden viimeinen luukku avautui tänä aamuna. Sinetöity paketti sisälsi pakettikortin, jonka teksti oli vähintäänkin arvoituksellinen. Avasin aamulla paketin haikeana siitä että se oli viimeinen tästä ihanasta ja jännittävästä kalenterivaihdosta, mutta myös täynnä intoa ja uteliaisuutta - mitä ihmettä arvoitukselliset kirjaimet tarkoittivat?
Kuten aiemminkin olemme todenneet, on Rauhaniemen Kristiina vailla vertaansa taidoissaan ja siinä, että hän on nähnyt aivan uskomattoman vaivan ja työn kalenterini eteen. Koko kuukauden ajan olen päivitellyt hänen taitoaan ja niitä ihania yllätyksiä, mitä hän on minulle keksinyt. Aamulla minun täytyi tirauttaa jo muutama kyynel. Kristiina oli valmistanut minulle kauniin jakkaran, joka on nimikoitu nimikirjaimillani sekä K-kirjaimella "Kurjenpolven" mukaan.1155003.jpg
"V" niin kuin Virpi...
1155005.jpg
"K" niin kuin Kurjenpolvi...
"K" niin kuin sukunimeni...
Kristiina on myös signeerannut tuolin pohjasta nimikirjaimillaan ja vuosiluvulla 2007.
1155004.jpg
Jakkaran maalipinta on uskomattoman ohut ja sellainen lähes silkkisen tuntuinen. Kirjaimissa on todellista herkkyyttä ja niin ohutta siveltimenvetoa, että nämä kuvat eivät tee oikeutta niiden hienoudelle. Koko esine on yksinkertaiseti äärimmäisen kaunis ja erittäin hienosti tehty.

Miten kiitetään lahjasta, jonka arvoa ja merkitystä on niin vaikea kuvailla sanoin? En voisi kuunaan kuvitella että joku tekisi minulle jotain näin henkilökohtaista ja näin taidolla ja ajatuksella tehtyä, näin kertakaikkisen kaunista esinettä! Pelkkä kiitos tuntuu niin riittämättömältä, mutta tuntuu että kaikki muu kuulostaa sanahelinältä. Kiitos Kristiina!
Itse neuloin Kristiinalle joulusukat 1:1 ja 1:12.
Kiitos Kristiina kuluneesta kuukaudesta. Olen saanut sinulta taidokkaita, hauskoja, hienoja esineitä, joita tulen vaalimaan suurimpina aarteinani. Olet yllättänyt minut niin monin tavoin. Olen saanut sinulta aarteita, jotka ovat tuoneet ihan uutta merkitystä nukkekotiini. Olet osannut jotenkin "haistaa", millaiset asiat ovat juuri minun sydäntäni lähellä ja olet toteuttanut sellaisia asioita, joita en ole edes osannut kuvitella että ne voisivat olla toteutettavissa - esimerkiksi nyt vaikka himmeli!
Kiitos Kristiina, en ikinä unohda tätä uskomattoman hauskaa ja jännittävää joulukuuta, kun sain olla parisi joulukalenterien vaihdossa!